Przekonaj szefa, że warto używać CRM!

Systemy klasy CRM to nowoczesne oprogramowania, które znacząco ułatwiają i przyspieszają codzienną pracę w przedsiębiorstwie poprzez porządkowanie informacji handlowych. A ponieważ współczesny marketing coraz bardziej opiera się na skutecznym wykorzystywaniu wiedzy o klientach i budowaniu z nimi długotrwałych relacji, warto zainwestować w system usprawniający tworzenie i szybkie przeszukiwanie baz danych o kontrahentach. Jakie konkretne korzyści wypływają z wykorzystywania rozwiązań klasy CRM?

Po pierwsze: uporządkowanie informacji

Zebranie kluczowych informacji w jednym rozbudowanym systemie umożliwia błyskawiczny dostęp do nich, co w znacznym stopniu wpływa na efektywność pracy, przygotowanie odpowiedniej oferty czy prowadzanie negocjacji, a także pozwala zredukować czas potrzebny na czynności administracyjne. Rozwiązania klasy CRM pomagają w tworzeniu harmonogramów pracy, przypominają o terminach spotkań czy wykonaniu ważnych telefonów, dzięki czemu żadne zadanie nie zostanie pominięte. Przydatna bywa również możliwość sprawdzenia stanu rozliczeń z klientem – eliminuje to problem sprzedaży usług tym, którzy zalegają z opłatami lub przestali być rentowni. Ponadto utrata pracownika nie oznacza już jednoczesnej utraty danych, ponieważ wszystkie zostają zarchiwizowane w systemie i mogą być dalej wykorzystywane. Łatwiejsze staje się też wprowadzanie nowych osób w struktury firmy – dysponując wszystkimi informacjami na temat klientów, mogą niemal natychmiast zacząć pracę.

Po drugie: zdobywanie zaufania i budowanie marki

Dzisiejsza konkurencyjność na rynku sprawia, że utrzymywanie i pozyskiwanie klientów staje się coraz trudniejsze, dlatego tak ważne jest budowanie z nimi długotrwałych relacji. Gromadzenie informacji w systemie sprawia, że pracownicy dysponują odpowiednią wiedzą na temat kontrahentów i w ten sposób mogą przygotować indywidualną, „szytą na miarę” ofertę, doskonale dostosowaną do ich wymagań i potrzeb. Wszystkie etapy kontaktu zostają usystematyzowane: od procesu sprzedaży, przez dostawę, wsparcie techniczne i ewentualne reklamacje, aż do badania poziomu satysfakcji, co pozwala na szybką i efektywną obsługę klienta. A zadowolony klient nie tylko w przyszłość ponownie skorzysta z naszych usług, ale również poleci naszą firmę znajomym – nie od dziś wiadomo, że tego typu rekomendacja stanowi najlepszą i najskuteczniejszą reklamę. Zdobycie zaufania i lojalności prowadzi do stworzenia unikalnej marki, o silnej pozycji na rynku i niezachwianej reputacji, do której konsumenci chętnie wracają, mając pewność, że zostanie im zagwarantowana obsługa na najwyższym poziomie.

Po trzecie: mierzalność skuteczności i efektywności

Systemy klasy CRM oferują możliwości systematycznego raportowania i prowadzenia licznych statystyk, co pozwala na bieżąco kontrolować wysokość ponoszonych wydatków oraz monitorować skuteczność działań promocyjnych czy efektywność poszczególnych działów. Sporządzanie dokładnych analiz umożliwia skupienie się na tych obszarach biznesu, które przynoszą największe zyski, a dostosowywanie ofert do indywidualnych preferencji klientów prowadzi do minimalizacji kosztów poniesionych na kampanie marketingowe. Zanalizowane dane mogą posłużyć do opracowania strategii funkcjonowania firmy w przyszłości czy do przygotowania prognoz potrzeb klientów na najbliższe lata. Ułatwiają też obserwowanie, jak zmieniają się aktualne trendy na rynku i ewentualnie w które jego obszary warto zainwestować.

Po czwarte: CRM w wersji online umożliwia całodobowy dostęp do biura

Korzystanie z mobilnych aplikacji typu CRM online daje możliwość wglądu do bazy informacji o każdej porze dnia i z każdego miejsca – wystarczy połączenie z Internetem. Nie wymaga to wdrażania żadnych systemów ani instalowania oprogramowania, gdyż aplikacje dostępne są z poziomu przeglądarki internetowej. Szyfrowane, certyfikowane połączenia SSL, wykorzystywanie stabilnych systemów czy automatyczne kopie danych gwarantują całkowite bezpieczeństwo, a pełna mobilność znacznie ułatwia pracę.

Jeśli poszukujesz prostego CRM-u pracującego online, to sprawdź minicrm.pl ».

Krzysztof Kowalik

Praktyk z ponad 10 letnim doświadczeniem w różnego rodzaju przedsięwzięciach internetowych. Prywatnie fan sportu i historii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.